Acasă

joi, 20 iunie 2013

Nu ne mai luați de idioți - scrsioare deschisă adresată tuturor oamenilor politici - by Lili Crăciun


Fac parte dintre românii care nu au făcut și nu fac politică prin înregimentarea într-un partid sau altul ori într-o altă formă de organizare politică care implică un regulament de ordine interioară, obligatoriu a fi respectat. Și asta pentru simplu motiv că am dorit să-mi păstrez spiritul liber, să pot fi rațională, să pot critica fără să mă tem că încalc vreo regulă, să nu mă împiedic într-un raționament de faptul că fac parte dintr-o structură sau alta. Asta nu înseamnă că nu am opțiunile mele pe care le recunosc a fi de dreapta, că nu am simpatizat la un moment dat cu unul sau altul dintre partidele care se perindă în România. Din păcate, după o campanie de susținere a urmat invariabil, o dezamăgire.
De data aceasta sunt supărată en-gross pe toți politicienii români, fără deosebire de partidul din care fac parte. Pentru că am o senzație puternică că sunt luată de tâmpită, atât eu cât și marea majoritate a poporului român. Și nu mai vreau să accept o asemenea catalogare din partea unor oameni care au ajuns în Parlamentul României doar pentru că unii dintre acești ”tâmpiți” au crezut în candidați și i-au votat sau i-au votat din ură față de ceilalți, ură indusă de către un anume post de televiziune, zi de zi, ceas de ceas, emisiune de emisiune.
Am înghițit și am respectat Constituția din 1991, deși am votat NU, am înghițit forma ei revizuită din 2003 deși am votat de asemenea NU. Votul meu negativ a fost dat datorită contradicțiilor pe care le-am descoperit, studiind cu atenție proiectul, mai înainte de a mă duce la vot. A fost un NU dat și pentru faptul că mi s-a părut că inițiatorii m-au obligat să accept o anumită formă de guvernământ, la pachet cu celelalte prevederi dar fără a mă consulta. Pentru că mă consider o persoană responsabilă, nu am putut să dau gir acestor proiecte. Dar tot din responsabilitate și din înțelegerea a ceea ce înseamnă într-o democrație votul majoritar, am respectat dispozițiile Legii fundamentale, chiar dacă aveam multe să îi reproșez. Reproșuri care au fost reale dacă mă uit la câte decizii de admitere a dat Curtea Constituțională, la câte texte au trebuit a fi reinterpretate de  către aceasta.
În aceste momente se lucrează la o nouă constituție și văd cu stupoare cum o comisie parlamentară formată din câțiva oameni (nici acceia mari specialiști în drept constituțional) nu respectă ei înșiși prevederile actualei constituții. Aceasta care zice în articolul 2 că suvernitatea aparține poporului care și-o exercită prin organele sale (Camera Deputaților și Senatul) și prin referendum.
Domnilor politicieni, în 2009 poporul a spus cu o largă majoritate (peste 80% din peste 55% prezenți) că dorește ca Parlamentul să aibă o singură Cameră și maxim 300 parlamentari. Da, nici eu nu eram de acord cu o singură Cameră dar la fel cum am respectat Constituția de până acum  chiar dacă am votat NU, tot la fel lupt să se respecte acest referendum, pentru că aceasta a fost voința poporului român. Observ cu stupoare nu numai că Comisia de revizuire a Constituției nu pune nici un preț pe voința poporului dar intenționează să îngrădească chiar suveranitatea poporului prin noua constituție.
Deși Referendumul din 2009 a fost validat de Curtea Constituțională, deși aceeași Curte s-a pronunțat prin Decizia 682 din 2012 în sensul că Parlamentul este obligat a ține seamă de rezultatete unui referendum valid, Comisia a hotărât să-și bage picioarele în voința poporului și să stabilescă că Parlamentul va avea două Camere și în nici un caz 300 de parlamentari. Mai mult decât atât, pentru a nu se mai ajunge ca o tâmpită ca mine să comenteze și să-și dea cu părerea, aceeași comisie a hotărât că Parlamentul nu mai are doar o  atribuție consultativă în a aviza sau nu un referendum ci și-au arogat o atribuție mult mai puternică, obligatorie. Cu alte cuvinte, orice referendum va vrea să organizeze președintele, un grup de cetățeni, el va fi organizat doar dacă parlamentul va avea chef sau interes să îl organizeze. În caz contrar va da aviz negativ, care va fi obligatoriu. Acest amendament reprezintă o ciuntire clară a suveranității poporului și o alunecare rapidă spre dictatura parlamentului. Și nu sunt vorbe în vânt. Uitați-vă cu atenție la noul proiect și veți vedea câte puteri și-a arogat Parlamentul și guvernul, prin preluarea din atribuțiile președintelui. Ni se impune din nou o altă formă de guvernământ fără a fi consultați.
În aceste condiții, vă atenționez că voi lupta cu toate puterile mele pentru a convinge orice cetățean român că ceea ce faceți dvs. este o crimă adusă poporului, este o ciuntire gravă a suveranității acestuia, că nu faceți această constituție pentru țară ci pentru interesele voastre personale și de partid.
Nu voi vota această constituție decât în măsura în care ea va cuprinde prevederi clare prin care ”orice referendum validat de CCR, ca expresie a suveranității poporului, este obligatoriu de pus în aplicare de către  Parlament, într-un termen de maxim 60 zile. În caz contrar Parlamentul se consideră demis de drept, Guvernul urmând ca într-un teremen rezonabil, să organizeze noi alegeri”
Și nu ne mai luați de idioți, renunțați la amendamentul în care dvs sunteți cei care admiteți sau nu dacă un referendum se organizează sau nu, cei care trebuie să admitem sau nu dacă vă desfășurați activitatea corect suntem noi, întrucât dvs. nu sunteți decât niște mandatari ai poporului român.

Autor: Lili Crăciun

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu